Miauw, wat een windie woei was het de laatste dagen buiten he! Er floog van alles foorbij hier voor de ramen. Ikke was wel blij dat ik lekker binnen zat dat miauw ik je eerlijk. De fooguls hoefde nauwelijks hun fleugels te bewegen die gingen gewoon zo vooruit. En foor degene die nu denkt, ja maar Minnie, wat nu als ze tegen de wind in moeten fliegen. Nou haha zo suf zijn fooguls natuurlijk niet he. Die snappen ook wel dat tegen de wind in fliegen niet zo slim is. Daar krijg je zere fleugels en wordt je suuper moe fan.
Straat
In de straat zag ik ook een hondje loope. Tsja die kunnen niet binnen op de bak. Of nu ja misschien kunnen ze dat wel maar ze doen het gewoon niet. Wat dus betekend dat ze weer of geen weer. Regen of geen regen. Wind of geen wind. Altijd naar buiten moeten als ze naar de wc moeten. Sowieso lijkt me dat wel een ding hoor. Ik bedoel, als ikke naar de bak moeten dan kan ik daar gewoon meteen op gaan. Nou ja meestal dan. Als Frau de bak aan het furrschonen is dan kan het natuurlijk eefe niet. Maar gelukkig is ze daar wel altijd snel klaar mee. Stel je bent dus een hondje dan moet je dus je plas of je poep ophouden tot dat je mensen besluit dat het tijd is dat je uitgelaten wordt. Pfoe heel eerlijk dat zou mij niks lijken.
Ook zag ik een katje door de straat loope. Ik mauwde he slimpie ga nou naar binnen want het gaat zo hard waaien zo foor je het weet flieg je door de lucht! Het katje moest lachen. Miauw leuk toch dan doe ik gewoon alsof ik een foogul ben. Ik hoorde dat antwoord en schudde mijn kopje. Nu ja dan luister je niet he. Maar miauw dan later niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.
Thuis
Gelukkig foor Frau was de storm op de dag dat ze nooit brokjes hoeft te furrdienen op het hardst. Dus die dag zaten wij saame gezellig op de bank lekker warm teege elkaar aan. Buiten zagen we van alles rondfliegen en in de aafond regende het echt heel hard. Maar als
je fijn binnen zit dan is dat niet erg. Dan geniet je van het saame zijn en doet alles wat er buiten is eefentjes niet toe.
Naast de windie woei was er op de dag met de zon er in ook nog iets anders. En dat was echt weer zoiets fan die tweebeners hoor. Toen de nacht weer dag was geworden sprong ik bij Frau op bed. Maar ze was nog helemaal niet wakker. Dus ik geen eefe aan haar snuffelen foor de zekerheid. Daar werd ze wakker van omdat ze mijn snorharen tegen haar wang foelde kriebelen. Goeiemorgen Minnie ben je al wakker zei ze. Miauw jaha waarom jij nog niet mauwde ik terug. Ze zei dat het nog maar 6 uur was en dat ze nog eefe ferder wilde slapen. Dus ik keek haar furrbaasd aan. Miauw mauwde ik. Hoe bedoel je het is 6 uur? Mijn innerlijke poezeklok zegt me dat het eetes tijd is dus dan is het iets van 7 uur. Ze keek me aan en schudde zachtjes haar hoofd. Nee lieve Minnie vandaag is de wintertijd begonnen. En dat betekent dat de klok een uur terug is gegaan.
Ik moest miauw lachen. Oh is het weer zo’n tweebeners ding. Nou dan dribbel ik zelf maar eefe naar beneden om wat auwe brokjes nog te eete. Dank je Minnie zei ze en ze gaf me een aai oofer mijn kopje. Daarna fielen haar ogen weer toe en ging ze ferder slaape. Oh en maak jullie geen zorgen hoor. Toen ze eenmaal op was gaan staan heb ik gewoon mijn ontbijtbrokjes gehad.
Freede
Nou dit was het weer foor deze keer. Ik tetter nog altijd voor freede en fanaafond zwaai ik met mijn pootje naar alle mooie Sterretjes aan de hemel.
Pootje van Minnie
Hoi allemaal, ik weet niet of het jullie al eens overkomen is terwijl je al een hele poos in hetzelfde huis woont met een tuin die wel verandert maar een huis dat veelal hetzelfde blijft, behalve dat de plafonds een andere kleur krijgen maar verder gewoon hetzelfde blijven? Nou, zo’n huis hebben wij dus ook waar ik allerlei favoriete plekjes heb maar waarbij de bank en de krabton zeker bovenaan mijn lijstje staan om te doezelen en te slapen.
Dat is ook wel fijn om te horen maar eerlijk, na drie keer weet ik dat wel. Ze heeft me ook gevraagd of ik eens extra bij Jip wilde kijken omdat die wat slecht eet maar nu heeft ze snoepjes met zo’n gaatje erin en die eet ze erg graag. Ik ben net nog wezen kijken en lig nu weer in de hangmat. Dat geeft toch eigenlijk best een vertrouwd gevoel moet ik zeggen.
Ik ben niet de enige die een nieuwe slaapplek gevonden heeft. Mijn broer Moos slaapt sinds een poosje veel in de kelder. Ik vind het er te koud maar hij niet en er staat inmiddels ook voer en water daar. Hij heeft er wel een zacht en warm kussen gevonden dus zijn idee om daar te slapen is nog lang zo gek niet ook. Maar hij mag van me hoor. Hij komt ook regelmatig weer boven natuurlijk als er wat te snoepen valt en ik vind het ook gezelliger als we dan weer samen zijn. Zo zie je maar dat je toch ineens weer een andere, fijne plek vindt.


Alle katers, wat vliegt de tijd. De zomer lijkt nu toch écht wel voorbij na de storm van eergisteren, want de meeste blaadjes zijn nu toch wel van de bomen gewaaid.
Druif
dagen gelegen zonder dat ze ‘m zagen. Nou kan ik ze dat eigenlijk ook niet kwalijk nemen, want het was de afgelopen week nou niet echt lekker weer voor hullie om in de tuin te zitten. Maar toen ik de muis katsoonlijk aan hun voeten had gelegd omdat het anders misschien nog weken zou duren voordat ze ‘m vonden, konden ze m’n katdootje toch nog enorm waarderen en kreeg ik extra lieve woordjes, knuffels en aaien. O, en een lekker snekstaafje om me te bedanken. Nou, en dan is ‘t de moeite waard, hè.
Nou de forige keer dat ik ofer mijn poot schreef was het beter dat dacht ik echt waar. Ik kon gewoon lopen en met een flieber ofer het tapijt rollen dat kon ik ook. En ik wist de dokter zei fan het zit in mijn sgouder en het duurt gewoon lang.