Hoi liefe friendjes en friendinnetjes daar ben ikke weer met de laatste blog van dit jaar. De folgende keer als ik weer met en tegen jullie mauw dan is er alweer een nieuwe jaar. En wat is er feel gebeurd weer he dit jaar.
Zelf ben ik twaaluf van mijn cijfer geworden. Ik gaf toen een suuper partie in de MinKeef hihi. Met bakken fol met noepies en schaaltjes fol met likwit sneks. Ja je kon het met recht een knalfuif noemen.
Tefreede
Wat later in het jaar moest ik ineens iets doen wat ik al jaren niet meer had hoeven te doen. Zelluf op bezoek gaan bij de witjas in de mand. Want de aanhuiskom witjas was er mee gestopt. Dus nou moesten we naar een ander en die komt dus niet bij je thuis. Nou en dat was me de beleving wel hoor. Want we moesten ook nog in een groot ding op veel wielen.
Frau roept dat dat een bus heet. Oh ok miauw.
Toen ik dat allemaal overleeft had toen kwam er wel iets leuks. Deze nieuwe witjas fond mij er namelijk helemaal niet als twaaluf uit zien. Hij dacht acht of neege. En me cijfer van me gewicht daar was die ook heel tefreede oofer. Maar omdat ikke een dame ben hou ik dat cijfer gewoon lekker foor mezelf hihi.
Helaas zijn er ook wat katjes een ster geworden dit jaar. En in de mensen wereld ook. Naar hun ga ik fanaafond en met kerssemus keihard zwaaien met mijn pootje. En mijn staartje doet ook mee. Zodat ze weten dat ook al zijn ze oofer de reegeboog brug dat wij ze niet furrgeete zijn. Want jullie doen ook wel mee toch?
Kopjes
Dan spoele we nu ff door naar deese week. Dus de week die net afgeloope is. Want Frau kwam op de dag met de woens erin feel eerder thuis dan normaal. Dus ikke zei miauw ben je ziek? Nee dat was niet het gefal zei ze. Er was gedoe bij waar ze brokjes furrdiend. Lang furrhaal kort gemiauwd ze kan daar in het nieuwe jaar niet meer brokjes gaan furrdienen.
Dus toen gaf ik haar maar een hele lange dikke knuffel. Zo met mijn pootjes om haar heen. En ik gaf haar een paar kopjes.
Ik miauwde dat ze foor mij altijd de beste zal blijven en dat het fast allemaal wel weer goed zou komen. Ze keek me aan en ik zag dat haar wangen nat werden. Wat ben je toch een lief poesje Minnie. Dat zei ze. En toen hebben we nog een heel tijdje fijn met elkaar zitten knuffelen.
Ikke wil iedereen die dit leest en iedereen die ook mee schrijft met de blog heele fijne feestdagen wensen en een super miauw goed jaar! Met hopelijk lekker feel noepies foor iedereen.
Miauw dit was het weer foor deese keer. Uiteraard blijf ik ook nog altijd keihard meetetteren foor freede! En ook in het nieuwe jaar zal ik daar mee door gaan. Jullie doen toch ook mee?
Pootje van Minnie
Hoi allemaal, als jullie dit lezen is het al een heel eind richting Kerst. En ik moet zeggen, ik vind het wel wat deze tijd van het jaar. Kijk, dat het buiten kouder en natter is dat hoeft voor mij dan niet per se maar ik vind het wel gezellig dat er nu veel lichtjes zijn en dat het buiten super druk is met vogels die voer komen eten.
de laptop staat en ik ga dan naar boven, want bij Molly en Dropje is het veilig en dan zijn we Saame. Maar nu was het anders. Er kwam iemand die we al kennen en vaker gezien hebben en dat is de vrouw van mijn zusje Ginger. Als zij komt, heeft ze vaak snoepjes bij zich en krijgen we knuffels dus dat is prettig.
fijnste als ze er wel zijn. Ook al ging het heel goed en was de mevrouw van Ginger heel lief voor ons. Ze heeft zelfs onze bakken nog uitgeschept, dat is toch geweldig want er gaat niks boven een frisse kattenbak natuurlijk.
Toen ik net bij mijn mensen woonde was ik heel erg bang dat ze me weer weg zauden doen, of dat ze zelf weg zauden gaan en dat ik alleen achter zau blijfen, daarom liep ik ze oferal achterna zodat ik alles in de gaaten kon hauden, ik was bij alles wat ze deden, fooral bij mijn vrouw, want die had ik het eerst gezien in het asiel, en zij zat met mij op de achterbank van de outoo van mevrouw Irma toen we naar huis reeden.
zetten of naar het twalet ging liep ik mee, en dan liepen we weer terug naar het buro, in de afond zat ik bij mijn mensen op taafel als ze hun eeten aten, en in de nacht sliep ik onder het grote bed, want OP bed slaapen durfde ik nog niet, de eerste weeken durfde ik oferdag niet eens te slaapen, want stel je voor dat mijn mensen dan stiekum weg zauden gaan zonder dat ik het merkte?!, of dat ik iets faut deed waardoor ze me niet lief meer zauden finden, oooo dat zau erg zijn!
Mand
Wat gaat zo’n week toch hard hè… Misschien komt ‘t wel omdat ik overdag veel geslapen heb. In een vensterbank, op ‘t grote bed, in verschillende stoelen, op de bank. En natuurlijk in m’n ribbeldingmandje, of boven in m’n cactuskrabpaal of lekker rustig in m’n villa onder de eettafel.
Eigenlijk zijn de dagen voor kerssemus hier in huis best wel raar. M’n personeel is druk bezig met allerlei dingen die nog moeten gebeuren, en dat geeft mij de tijd om lekker ongestoord te kunnen dutten.
Niet alleen met iedereen die je lief is, maar ook met anderen die best wel wat extra hulp of aandacht kunnen gebruiken. Omdat saame zijn niet alleen maar in twee dagen gepropt hoeft te worden maar het hele jaar door gewoon kan. De wereld zou er een heleboel liever en zachterder van worden als we de kerssemusgedachte het hele jaar door vast kunnen houden.