Nadat eerst mijn hele huis oferhoop was gehaald voor nieuwe floerbedekking, en ik daarna naar de dokter moest voor mijn tanden, waren mijn mensen en ik best een beetje moe, ik het meeste natuurlijk want het ging toefallig wel om MIJN tanden!, mijn mensen zeiden dat ze moe waren omdat ze heel bang waren geweest dat ik me net zo zau foelen als toen ik mijn roesje kreeg en ze dachten dat het weeken zau duren voor ik weer mezelf was, gelukkig was dat niet zo en was ik na een paar dagen al weer de aude tuinKever en trompetKever.
Tuin
Ik kreeg nog wel elke dag twee keer een soort spullie in mijn mond, dat fond ik niet noodig maar het moest van de dokter zei mijn vrouw, dus ze deed het toch, ferder hebben we het efentjes rustig aan gedaan en ben ik ekstra ferwend, zo noemen mijn mensen dat maar ik find het eigenlijk heel normaal, zo zau het altijd moeten zijn als je als kat bij mensen in huis

woont: ik kreeg heel veel knuffels en kusjes, ik werd wel tien keer per dag geborsteld, en als ik toeterde stonden mijn mensen meteen paraat, of het nau oferdag was of in de nacht.
Ik was veel in mijn tuin, daar was bijna elke dag zon, in de middag kroop ik al onder de planten omdat het te warm werd, mijn mensen kwamen elke dag bij me zitten, Mikkie was op het schuurtje of in de tuin van de buuren, alles was gewoon, en gewoon is het allerallerfijnste, daar was ik ook echt wel aan toe, één middag is een vriend van mijn mensen op bezoek geweest, en omdat alles weer gewoon was heb ik me de hele tijd onder het bed ferstopt, ik kwam pas weer tefoorschijn toen hij weg was, ook al had hij snekkies voor mij bij zich.
We konden met zijn drietjes helemaal goed uitrusten, als alles gewoon is hoef je geen eenersjie te geefen aan je zorgen maken en druk doen en bang zijn of juist dapper zijn, je hoeft niet na te denken maar kunt gewoon genieten, en dat deden we.
Vrienden
Toch was er iets dat NIET gewoon was, de eerste dag merkte ik het nog niet, maar de tweede dag zat ik steeds bij mijn gaaas te kijken, waar was Pokon?!, het gekke was dat ik Pokon niet zag in de tuin van de buuren, maar dat ik hem soms wel rook aan de handen van mijn mensen, ik snapte er niks van, mijn mensen wel, want de vrouw van Pokon had mijn mensen ferteld dat Pokon iets aan zijn pootje had, onder zijn kussentjes, het was een grote bult die gefaarlijk kon zijn, er kon nog meer van in zijn liggaam zitten, en daarom ging de dokter de bult weghalen en onderzoeken.
Toen Pokon was geopereerd moest hij een kap om, een heel klein kapje omdat hij zo klein is, de vrouw van Pokon zei dat hij soms fiel door die kap, en hij mocht nog niet naar buiten

omdat hij een wond aan zijn pootje had, ze was elke dag bij hem om voor hem te zorgen, maar na een tijdje moest ze toch brokjes gaan ferdienen en daarom gingen mijn mensen een paar keer op een dag kijken of alles goed was met Pokon.
Folgens mijn vrouw was Pokon net een klein scheemerlampje en was hij heel dapper, hij wilde graag knuffelen, natuurlijk deeden mijn mensen dat, en zo kwam het dat ik Pokon aan hun handen had gerooken.
Nu is Pokon al weer buiten, zonder kap, het is net alsof er niets is gebeurd, de dokter heeft gezegd dat alles goed met hem is, gelukkig maar!, hij klimt alweer over mijn gaaas en komt binnen mijn eeten opeeten als hij de kans krijgt, ik find dat geen probleem, ik ben juist blij dat hij er weer is, want een gewoon leefen is fijn, maar het is NOG fijner als het leefen voor je vrienden ook gewoon is.
***
Ik heb ekstra gezwaaid naar onze Loes van de blog, omdat ze jaarig was, voof het eerst als ⭐️, ik stuur zachte neusjes naar mijn furkeering Milamuisje, gewoon omdat ze zo lief is, en ekstra kopjes aan mevrouw Door, en natuurlijk tetter ik weer voor vreede!!
Zooo heee, en wat was het Weilandfeest geweldig!, ik fond het helemaal top!!, dankjewel Joep, en Leootje en Japie en Tiga voor al het werk!!
Wat is de tijd toch snel gegaan…
De feestverlichting voor vanavond is al uitgetest en opgehangen, er worden nog stoelen en banken in diverse tenten en in ‘t weiland neergezet en het podium voor de livemuziek staat ook al klaar, met aan elke kant een bartent waar de taps voor de catnipwijn, het bottenbier en vers water al doorgespoeld zijn en de 0.0% wijn- en bierflessen staan koel. De slingers zijn opgehangen bij de ingang van het weiland en in de tent waar je kunt inschrijven voor één of meer van de vele workshops is de leptop al aangesloten.
dat je daar gebruik van wilt maken kun je maar 1x inloggen en je kunt ‘m niet terugkijken. Dat heeft iets met praaivussie of zoiets te maken. Maar als je bij binnenkomst toestemming geeft kan er van de opnames misschien wel een dvd worden gemaakt, leuk ook als herinnering aan het Eerste Weilandfeest 2024. En dan kunnen de gasten die écht niet in beeld willen uit de buurt van Leootje blijven. Of misschien een grote zonnebril opzetten. Of we blurren ze gewoon in de montage voor de dvd…
Bijna iedereen gaat naar het grote Weilandfeest van Joep en ik snap dat, het wordt een feest enorm groot en fan alles te doen. En ik ga niet. Ik blijf thuis. Weeges ik heb dus angstklachten. En ik dacht dat ga ik nou uitleggen.
Ajooooo allemaal! Leootje hier fanuit het huis fan de Haagse Katers! Wat was het warrem he!


Lieve allemaal, gelukkig is het voorbij met de regen en onweer want het was best veel. Er kwam zo heel veel water uit de wolken en er waren heel veel flitsen.
Zacht kopje