Hoi friendjes en friendinnetjes daar ben ik weer. Jullie favoriete poes op Minnie Dinsdag hihi. Fandaag wil ik het met jullie gaan hebben over de herfst. Want die komt er toch echt weer aan. Hoe ik dat zo zeker weet zal ik hieronder voor jullie mauwen.
Het begon er mee dat ik lekker boofe in de fensterbank zat te tsjillen. En ik zag de wolken steeds grijzer worden. Normaal zijn die wit. Of ze hebben een dagje vrij en is de lucht helemaal blauw. Maar goed die dag waren ze dus grijs. Net toen ik een lekker lange dut wilde gaan doezelen hoorde ik het.
Drup
Drup. Drup. Uit de grijze wolken kwam regen. Eerst nog heel foorzichtig. En toen steeds harder en harder. Meteen dacht ik aan Frau die op dat moment nog brokjes aan het furrdienen was. Oh jee als het straks maar ophoud als zij terug naar huis moet fietsen. Anders dan gaat ze een furrzopen katje zijn als het heel hard drup drup blijft doen.
Gelukkig foor haar was de drup drup op tijd opgehouden. Ze stelde me trouwens gerust dat ze altijd iets bij haar heeft. Dat heet een regenpak zei ze. Oh een reege fagje dat je droog houd miauwde ik. Ja Minnie hihi zo zou je het ook kunnen noemen. Dat is best wel een grappige naam, reege fagje. Ja miauw ikke kan dat best goed bedenken he.
Nadenken
De folgende dag deed ik oofer dag weer mijn fensterbank kontroole. De zon scheen dus ik maakte het plannetje om na de kontroole weer ff lekker in de fensterbank te gaan liggen. Toen ik dus klaar was met mijn kontroole en naar de fensterbank dribbelde hoorde ik het weer. Drup drup. En ik zag het ook. Op het raam. He nee regent het nou al weer. Sjeempie het lijkt wel herfst. En toen ging ik eens nadenken.
Je weet wel dan ga je ergens even lekker knus liggen en doe je je koppie op je foorpootje. Of je gaat op je denkpaal zitten. Dat kan ook. Net wat foor jou het beste werkt. Dus ik dacht na. Over dat de zon er nu steeds minder was. En dat Frau alweer klaar was met haar fakantie en alweer een tijdje aan het brokjes furrdienen weer was.
Herfst
Nou en toen had ik het. Oh ja! Als het warme foorbij is dan komt wind en reege. En dat noemen de tweebeners dus herfst. Dus ik mauwde dat tegen Frau toen ze weer thuis was. Zij aaide mij oofer mijn koppie en knikte. Dat heb je goed bedacht lieve Minnie. En het klopt inderdaad wel een beetje. Helemaal trots kroop ik bij haar op schoot. Ga je nou ook faaker binnen op de bank onder een dekentje zitten mauwde ik.
Want dat find ik toch wel zo lekker super fijn. Ik bedoel op schoot liggen bij je mens is sowieso fijn maar als er een dekentje op schoot ligt en nog beter een flies deken dan is dat toch wel helemaal de maks hoor! Frau keek mij aan en kriebelde mij onder mijn kinnetje. Ze knikte en zei dat ze dat zeker fan plan was. En dat zij lekker knus met flies ook heel fijn find als het buiten weer kouder en guurder wordt.
Toen ze dat zij foelde ik mij helemaal warm worden van binnen. Ik krulde mij op tot een balletje en ging lekker bij haar op schoot liggen slapen. Het duurde niet lang of ik lag keihard te spinnen en diep te dromen oofer muisjes en foogultjes.
Nou dit was het weer foor deze keer. Tetter tetter ik tetter nog altijd keihard mee foor freede.
Pootje van Minnie
Hoi lieve allemaal, deze keer ben ik er zelf weer op de blog en wil ik wat vertellen over de tuin. Ik moet zeggen, de zomer laat zich hier af en toe nog van zijn beste kant zien hoewel we nu ook regelmatig waterdruppels hebben die naar beneden vallen maar laten we eerlijk zijn, de tuin is daar reuze blij mee want de planten en bloemetjes hebben nog steeds veel dorst. Maar goed, de tuin dus.
hoop. En dat is nu juist het meest interessante.
Gisteren heeft het werkelijk de hele dag geregend. Het goede nieuws is echter dat onze grote ren er staat…daarover volgende keer meer. En daar kunnen we nu ook zitten als het regent. Hoewel ik momenteel de warmte van binnen verkies boven buiten. Mij niet gezien om een koud pak te halen als je binnen lekker warm op de bank of in een mandje kunt liggen. Geen zon betekent dat ik niet meer zo vaak buiten ben maar het komt wel goed. Seizoenen komen en gaan en hebben allemaal leuke kanten. Zoals nu veel vogels die lekker eten komen snoepen in de tuin. We hebben heus vogel televisie nu en de kleintjes passen door de mazen van de ren. En gaan daar dus gezellig ook zitten. En ik kan Jip nu ook ineens beter zien want ze staat tegen de ren aan met haar hok. Altijd leuk want dan kunnen we samen neuzen. En we hebben (veel) spinnen in de kelder die we kunnen vangen. Alleen vinden mijn mensen dat nu net een wat minder leuk ding van de herfst…
Mijn mensen zijn niet altijd MIJN mensen geweest, voor mij woonde kater Bolle hier, en forige week was het fijf jaaren geleeden dat Bolle een ster werd, toen ik hier net kwam woonen kon ik hem nog ruiken in het huis en de tuin, hij rook vriendelijk en wijs, en ik wist daardoor meteen dat ik hier feilig was.
altijd bestaan, de draad wordt gewoon steeds langer.
Katkatkat, wat is deze week weer omgevlogen… En heel eerlijk gemauwd, ik heb lekker veel liggen dutten. Zeker als ‘t buiten nat was en heel hard waaide, want dat is iets waar ik niet zo gek op ben.
Buurtcontroleur
Had ik trouwens al gemauwd dat er bij mij naast op de hoek nieuwe buren komen wonen? Ik ben al even kennis wezen maken, maar ze zijn nog druk bezig in hun huis met allerlei herrie-apparaten dus dan maak ik gelijk weer dat ik thuis kom want zulk soort herrie, da’s niks voor mij.
Hallo katermannen en kattenpoezen,
Op een avond toen de maan hoog aan de hemel stond, zat ik met Bliksem en Roover op het dak van het schuurtje van Roover. Wij keken uit over de wijk. Onze wijk.