Hallo liefe frientjes het is weer mijn beurt om een mooie blog te schrijfe. Ik hep een warrum plekkie gefonden met de aaipet aan de tafel, die vlak foor de furrwarming staat. Het was koud he de afgeloope daage?!
De furrwarming stond de heele dag hoog en hep ik heerlijk in de warme mand op de fensterbank geleege. De zon scheen ook, maar die komp nu niet in de huiskamer, alleen op de muur aan het einde fan de middag. Daar hep ik niks aan, maar de zon is wel op de slaapkamer. Daar is geen furrwarming en staat er een raam oope, maar op bed ligt een warrume deeke, zodat het toch lekker is en ik de zon op mijn fagt foel.
Doozen
Nu zijn de Kersemusdaage achter de rug. Ik hoop dat jullie het allemaal goed hebbe gehad saame, en hebbe genoote van ekstra lekker eete en knuffels. Ik heb het fijn gehad saame met frouwtje. Er kwamen foor de Kersemus zofeel pakketten binne hier, van die groote doozen. En iedere keer die bel, keihard. Dan floog frouwtje snel met de lift naar benee want daar stond de postbezorger. Kadoo,s foor de Kersemus Belle, die gaan wij op Kersemusdag oope maake.
Nou, toen was het Kersemus. De houtkachel ging aan, de lichies en de kaarsen. Ik kreeg een lekker Kersemusontbijt en frouwtje ging in de keuken ook ontbijt maake, en zo zaten we gezellig op de bank op de warrume teddiepleet. Na het ontbijt kwamen er groote doozen tefoorschijn.
Kaado
Belle, jij hep een Kersemuskadoo furrdiend zei ze. Jij ben lief, maak niks kapot in huis, en mijn beste friendinnetje. Weet je wat er in de doos zat ? Een nieuwe krapplank, een ekstra groote! Nou, ik stoof er op af en begon gelijk te krabbe. En lekker dat die plank rook en ik ging er ook op rollebolle. Ik ben er zoooooo blij mee! En in de doos zaten ook nog snekkies.
Toen kwam er een andere doos op taafel, maar die is foor mij zei frouwtje. Belle, ik geef mezelluf ieder jaar met Kersemus een kaado. Kijk eens wat een mooie pannenset, wij gaan gezellig koken in het miniekeukentje. Mooie pannen zijn het hoor en groen fan kleur. Dat was dus uitgepakt allemaal, en toen ging ze de doozen kapot scheuren en opruimen. Dan hellup ik altijd mee want dat fin ik leuk en ren ik er doorheen. Soms doet ze een doos foor mij bewaren waar ik in kan ligge. Maar dit keer zei ze, met Kersemus geen doozen in de huiskaamer, dat komp een andere keer wel weer. We hebbe het ferder heel gezellig gehad.
Wiekent
En nu is het weer een gewoon wiekent, mij best hoor. Frouwtje hep het kersemusboompie opgeruimd, daar is ze raadikaal in. Ze zeg, Kersemus is geweest en we leefe nu toe naar Oud en Nieuw met het fuurwerruk en knallies. We hebbe nog wel lichies hoor en de kaarsen staan er ook nog, dat hoort bij feestdaage. Beneeje staat een oliebollekraam tegen de flat. Die stond er al froeg met Sinneklaas. Frouwtje eet geen oliebolle, die zijn te vet zeg
ze en ligt te zwaar op de maag. Soms ruik je de olliebollegeur binne in huis als frouwtje de balkondeur oope hep. Ik ben er niet gek op, ik ruik liefer de viskraam. Die stond er gisteren zellufs ook na de Kersemusdaage.
Frouwtje zeg die man werruk hard en heeft geen Kersemusvaakanzie.
Nu fiere we aan de laatste daage fan dit jaar en doen we mooie herinneringen ophaale. Ik denk aan het foorjaar en de zoomer en hoe keiheet het was. Aan het Groote Weilandfeest wat is geweest, en alle frientjes die ik hep ontmoet, en de leuke bloggen op de Feesboek, maar ook aan frientjes die nu een ster zijn geworden en in Reegeboogland woone.
Ik hoop dat het rustug blijf met knallies op Oudejaarsafond. Ik schrik er wel fan, maar ben niet eg bang. Dat komp ook omdat ik hoog woon, het is ferder weg en die fuurpijle fin ik wel spannend.
Vorig jaar dee ik zellufs niet in het opbergvak acher het bed kruipe, en frouwtje doet ook normaal,
alsof er niks aan de hand is. Dat is het beste zeg ze.
Ik ga afsluiten met jullie allemaal een goede jaarwisseling te wensen liefe frientjes. Blijf feilig binne, dichtbij je frouwtje of baasje,
Dikke knuf fan Belle.