Sinds ik hier ben leer ik van alles en nou heb ik gehoord dat er iets nieuws is waarmee ik ook ga oefenen het hoeft niet zegt mijn vrouw dus dan weet je van ik moet meedoen. Het is de intiemiedinges van het saame zijn.
Weeges ze zegt het leefe is meer dan eete en speele en slaape.
Ik zal twee foorbeelde geefe die zijn het belangrijkste.
Aaien
Elke ochtend ga ik naar de slaapkamer. Ik wil weete is ze wakker ja of nee en gaat ze opstaan want ik wil een hapje eete en dat kan ik niet zelf maken. Dus eerst stond ik voor het bed. Of ik ging er zitten. Liggen. Kijken. En toen begon ze te vragen van Ollie kom erbij en ze klopte op het bed. Speele dacht ik en ik ofer het bed rennen heen en weer en terug en fan alles.
Nou klopt ze niet meer. En ik heb ook meer rust in mijn kop gekregen dus ik kan gewoon op bed springen en tegen haar aan gaan liggen. Dan voel ik aaien en dat het fijn is en ik ga spinnen.
Dat heb ik ook beneden op het tapeitje. Saame liggen.
Oefenen
Alleen dat gaat niet zomaar vanzelf nog ik kan het gewoon niet goed en daarfoor is het oefenen. Het wordt steeds moeilijker:
- gewoon liggen dus dat je bij elkaar bent maar ook op je eigen
- tegen haar aanliggen dat kan ik ook, dat je het warme van elkaar foelt
- saame liggen en dat ze dan aait dat kan ik ook maar niet heel lang dan ga ik rollen met mijn poote in de lucht van nou eefe afblijfen en dat doet ze dan
- saame liggen en aaien en liefe woordjes van OllieWollie dat kan ik eefe dan heb ik heel feel gefoel in mezelf dus soms gaat het ook niet meer dan loop ik weg of ik doe bam met mijn poot
Eerlijk waar ik wist geeneens dat zoiets allemaal bestond toen ik hier kwam. En nou ben ik ermee aan het oefenen en het is best fijn maar ook spannend. Soms sta ik op en dan ga ik eefe weg en dan kom ik toch weer terug. Knorren doe ik ook dat is van het fijn maar ook van de spanning want het zijn nieuwe gefoelens die intiemiedinges.
Bert was een kater die van vaste gewoonten hield, alleen veranderde het nogal eens wat hij een vaste gewoonte vond. Dat gold zeker voor de nacht.
Lieve allemaal, afgelopen week was het heel raar met het weer. Een dag was het zo heel veel mooi zon en toen kwamen er inees donkere wolken. Ik was heerlijk aan de bloemen aan het snoffen toen er ies gebeurde.
Raamrand
Regen
Op de dag met de zater er in ging Frau al froeg weg. Ikke had dus het rijk alleen. Nou is dat ook wel eens fijn. Dan kan je als kat lekker je eigen gang gaan zonder dat je mens op je zit te letten. Of dat ze je wilt aaien eksakt precies als jij net zo lekker ligt te droome.
echt best wel feel druppels. Of zoals tweebeners het op zijn Engelands noemen reening cats ent dogs. Ik zat net te hopen dat ze een muts ofzo bij haar had toen ik de poort open zag gaan. Oh jee geen muts bij haar. Dat zag ik meteen.
o zaten we saame gezellig te kijken. Tot dat… He wat was dat nou? Ik moest er een beetje van miauw grinniken. Frau ga eens een foto terug? Oh wat is er dan, wat zag je. Dus ik half miauwend half lachend uitleggen wat ik op die ene foto zag. Een tweebener furrkleed als kat. Frau keek me aan. Ze froeg me waarom ik lachte. Nou miauw hihi ikke ga toch ook niet furrkleed als tweebener daarheen? Ze furrtelde me dat sommige mensen dat leuk finden om te doen. En dat als een kat of hond zich wil furrkleede als tweebener dat dat gewoon moet kunnen. Ja miauw dat isse eigenlijk ook wel zo. Iedereen moet gewoon doen wat ie zelf het fijnste find. En daarmee besloot ik me eens lekker op te krullen op Frau haar schoot om een beetje te gaan slaape.
Hoi lieve allemaal, vorige keer had ik toch verteld over dat ik uit de tuin geweest ben he? Nou, dat heb ik in de tussentijd weer een paar keer gedaan maar het is best koud en soms valt er miezerregen dus dan zie je mij ook niet zo veel en zeker niet heel lang buiten hoor. Dan is het binnen een stuk beter vertoeven moet ik zeggen. Ik kan vanaf binnen ook veel zien en dan zit ik lekker boven de warme plaat dus dat is aan echte aanrader met koud weer. Gisteren was er hier zelfs sneeuw, maar daarover vertel ik later meer.
denken jullie? Zit er zomaar een vreemde poezel uit Krullieland in onze tuin! Ze zat rustig rond te kijken en ik heb de hele tijd gekeken wat ze aan het doen was. Ik heb haar gezien (mijn mensen denken dat het een poes is, ik weet natuurlijk allang of dat zo is hoor) en zij zag mij. We hebben een poosje naar elkaar zitten staren en kijken en toen ging ze weer weg.
dacht ik? Mollen, die kende ik nog niet maar die zie je niet vaak zeggen mijn mensen want die wonen onder de grond. Dat lijkt me nogal donker persoonlijk om eerlijk te zijn maar voor mollen is dat het beste zeggen ze hier.