Dag liefe frientjes, fandaag is het de hoogste tijd om weer een nieuwe blog te schrijfe. Ik lag net nog lekker wat te dutten zeg frouwtje Belle, je weet wat je te doen hebt vandaag he ? Ik deed nog eefe ekstra rekkie strekkie en sprong op de taafel waar de aaipet al klaar stond. Nou, fooruit ik zal mijn blog tiepe mauwde ik naar frouwtje. Niet dat ik geen zin had hoor, maar het was zondag. En dat is een spesjaale rieleksdag, dan moet ik eefe langzaam aan in aksie koome. Dat doet frouwtje zelluf ook en loop ik haar ook nie iedere keer achterna met frouwtje, je weet wat je te doen hep fandaag he?! Dus dan moet ze dat ook nie bij mij doen, want zo werk het nie.
Rieleks
Op zondag is frouwtje zelluf ook in de rieleksmoodes, en loopt ze de heele ochtend in een huispak. Ze doet dan uitgebreid ontbijten languit op de bank met thee, leest dan een boekie en daarna gaat ze dan ook nog koffie zetten. De bank is dan foor het grootste deel bezet en moet ik mij oprollen om erbij te kunnen. En dan iedere keer die grote sloffen tegen mijn neus wat ik eigeluk nie wil, ik draai mij dan gauw om. Maar soms is het geefe en neeme, we maake nooit ruusie hoor, nee dat doen we niet.
Want uiteindelijk fin ik het heel knus op zondag saame met frouwtje in de rieleksmoodes op de bank, vaak val ik gewoon lekker eefe in slaap.
Donker
Hebbe jullie dat ook liefe frientjes dat jullie andere dingen doen in de herruf dan bijfoorbeeld in de zoomer of in de winter, of in het foorjaar ? Ik wel naameluk ! In de herruf is het langer donker, dus blijf ik s’morgens ook langer bij frouwtje op bed ligge. We staan pas op als het licht is, tenzij frouwtje er eerder uit moet foor werruk, maar dat is nie iedere dag. Ik weet nie beeter zolang het donker is slaap je en kom je pas in beweeging als het licht is. Ik volg ook het ritme fan frouwtje, dan weet ik dat ik alles op tijd krijg en het feilig is.
Ik heb gemerrukt dat ik andere slaapplekken hep sinds de herruf er is. Ik woon hier nu iets langer dan een jaar, dus heb ik alle jaargetijden meegemaak, en waar ik dan het beste kan slaape. Forig jaar had ik nog niet zofeel benul van de furrwarmingsradiator en wist ik niet zo goed dat de fensterbank dan ook lekker warrum werd. Maar zeg frouwtje, zolang ik hier woon heeft de furrwarmingsraadiator het nooit goed gedaan. Daarom zijn er van de zoomer mannen gekome in de flat en hebbe ze in alle huisjes iets aan de radiatoren gedaan en sindsdien is die bij ons keiheet.
Raadiator
Ik merkte dat dus een paar weeke gelee. Eerst ging ik foor de raadiator ligge op het hippiekleed. Dat lig lekker zacht en foelde ik ineens de warrumte. Maar toen lreeg ik plots een iedee. Op de fensterbank staat een lekkere groote mand waar ik goed in pas. Ik hep daar van de zoomer niet in gelegen want daar staat de zon op en is het daar dan keiheet, eg waar dat houw je nie lang uit, je smelt gewoon. In de herruf komt er geen zon op de fensterbank, maar die is dan warrum door de raadiator. Dus ik nam een groote sprong zo huppekee in mijn mand. Ik zag al dat frouwtje een paar weeke gelee daar een mand had neergezet. Ik dacht nog waarom zou dat zijn, maar nu weet ik het. In de herruf gaat de blokfurrwarming aan in de hele flat en is de mand op de fensterbank de purrfekte slaapplek. Daar lig ik dus s’avinds lekker te slaape en te snurruke. Het is ook een gezellige plek, want ik zie dan ook alle lichies buiten, de sterre en de maan en nog feel meer spannende dingen.
Warrum
Ik heb nog een spesjaale slaapplek in de herruf. De fijne bank hebbe we al een poosje, maar nu het herruf is lig er een eksta teddiepleet op. Die is zo lekker sagt en warrum, ik draai dan van genoegen op mij rug. Of doe mijn poot oofer mijn kop en begin dan te snorre en later luid te snurruke.
Op bed is het ook anders nu. Frouwtje zeg Belle, we hebbe nu een herrufdekbed, die is lekker warrum en daar omheen zit ook nog een flaanellen hoes die sagt is. En op het bed ligt een fijne wolle deeke fan egte schaape, met ijsberen erop. Die deeke komp nog uit Noorwegen zeg ze, want daar was het heel koud en lag frouwtje met 2 katten te slaape op zolder waar geen furrwarming was. En nu ligt de deeke dus hier op bed, ik ben er blij mee want ik hou van ekstra warrumte en sagt.
Nou liefe frientjes dat was dan meer mijn furrhaal foor deze keer oofer de furranderingen van slaapplekken in de herruf. Ik hoop dat jullie het allemaal warrum hebbe en dat jullie het goed maake en ook jullie frouwtjes en baasjes, en denke we aan alle fonkelende sterren aan de heemel!
Warme kopstoot fan Belle



De laatste weeken waren ferdrietig, er waren vrienden die een ster werden (Belle van mevrouw Ceciel, Doerak, Willem en Semmetje) en dat is altijd heel moeilijk, het blijft iets waarvan ik nooit wil dat het gebeurt, en ik weet eigenlijk wel zeker dat NIEMAND het wil, ook al kan het soms niet anders en is het voor de sterren een oplugting om geen pijn meer te hebben.
Weeten jullie hoe ik dat genieten doe?, door te knuffelen, knuffelen is zoooo heerlijk, dat wil ik altijd wel!, mijn mensen mogen me er voor wakker maken en dat doe ik trauwens ook bij mijn mensen, een hele nacht zonder knuffels is veel te lang voor mij, als mijn mensen slaapen krijg ik geen aandagt en foel ik me helemaal alleen op de weereld, gelukkig maar dat ik spieraal heb leeren speelen.
zij gaat elke dag met haar hoofd bij mij in mijn mand liggen, ik ga dan op mijn rug liggen zodat ze haar hoofd op mijn buik kan leggen, en zo doen we een dutje, dat is altijd supergezellig, dus ik kan toch ook met mijn hoofd op haar buik gaan liggen?
Okee, ik zal het maar eerlijk toegeven… Vanmorgen was ik laat binnen. Dat komt zo, het was gisteravond nog heerlijk weer dus toen m’n personeel ging slapen ben ik lekker naar buiten gegaan. Ondanks dat er grote druppels in de tuin vielen. Maar weet je, ik vind het gewoon lekker om in het donker, in alle rust, op m’n kussen onder ‘t afdak op de tuintafel te liggen om te luisteren naar de regen die op de dorre blaadjes in m’n tuin valt.
Je moet namelijk weten dat ik wel heel erg stoer lijk, maar eigenlijk ben ik best wel een beetje verlegen als ik katten ontmoet die ik nog niet ken. Ik ben zo’n tiepje dat veel liever eerst even de kat uit de boom, dan wel de krabpaal kijkt voordat ik besluit of ik wel kennis wil maken. Want in de jaren dat ik nu op mezelf woon heb ik al een boze kater meegemaakt, maar ook een nogal kleverige poezendame die me overal achterna liep. Gelukkig kom ik die tegenwoordig allebei niet zo vaak meer tegen, want ik ben een vrije jongen die graag zonder gaten in z’n jas op gezette tijden van m’n rust hou. Aan mijn lijf geen pooloonaaisie, en mijn vrienden de buurtkatten zijn eigenlijk net zo. We houden gewoon geen van allen van drukte, daarom kunnen we ‘t zo goed met elkaar vinden.
wandelen. Dus ik heb m’n personeel geleerd dat ze, zodra ze weer thuis zijn, de tuindeur open doen zodat ik buiten m’n tuinkaterplicht kan doen voordat ik aan een laat diner begin.
Warm blijfen dat is belangrijk, iedereen weet het, helemaal en fooral nou er geen zomer is. Ik heb ferwarming thuis en een dekentje op een deken op een tapijt bij het warme maar weeges mijn poot en mijn sgouder zei mijn vrouw: “Ollie, ik heb iets.”
Tegnies