Dag liefe frientjes,
Zoef zoef zoefie, 2 weeke weer foorbij gefolgen en ik kruip weer achter de aaipet. Wij hadde probleeme met de internet en dat was toch lastig.
Moodem
Hoewel we meer kwalletie-time nemen met minder Faceboeken en zo, kan je niet zonder de aaipet. Gelukkig is die niet kapot, maar het zat hem waarschijnlijk in de moodum zoals frouwtje mij furrtelde.
Ze zei, fanmiddag komt er een surrvice-monteur hier in huis en die meneer gaat kijke of hij de probleeme met het internet kan oplossen. Het kan zo zijn Belle, dat die meneer keihard belt, maar daar kan ik niets aan doen. Die meneer weer niet dat jij hier woont Belle en dat jij schrikt van keihard bellen. Ik was dus foorbereid.
Nou, inderdaad die meneer kwam met feel herrie binne, maar ik was allang geflugt naar de slaapkamer en in het opbergvak achter het bed gekroope. Het was ook nog onder eetenstijd, maar gelukkig was hij gauw weer weg. Kom maar foor de dag hoor Belle, de surrvise-monteur is weg en jij krijgt eerst je diner! Nou, dat was errug lekker, natvoer doet frouwtje altijd eefe warrum maake en leg ze het kuipje eefe in heet water. Dat is beeter foor je buik zeg ze dan.
Het internet doet het weer Belle riep ze, we hebbe een nieuwe moodum gekreege. En ik zag dat de groene liechies branden deeje, en dat betekent dat alles goed is. Op die oude moodum hadden we ineens allemaal andere kleuren, rode en roze en blauwe knipperlichies, dat ding was totaal doorgedraai
Lawaai
Forige week hadden we ook lawaai. Jullie weete ik woon in een hoge flat. Belle we krijge fan de week keiharde herrie boofe ons hoofd. Wat nou weer dach ik. De buurman krijg een nieuwe badkaamer en errugens anders in flat komp een nieuwe keuken. Het is aangemeld op het diegietaale scherm in de hal en ik zag het. En ik furrtel het je Belle, dan weet je het alfast dat je niet zo kan dutten als normaal.
Nou die boor begon al froeg om halluf 9 in de ochtend, we waare net wakker. Het heeft bijna de hele dag geduurd en telkens weer prrrrrrrr, grrrrrrrrr, prrrrrrr. Het keiharde geboor kwam zellufs boofe de draaiorgel uit die op de weekmarkt stond. Kan je nagaan, die draaiorgel speel ook keihard, maar dat vinden we juist gezellig. Maar ja frouwtje zei, we moete eefe een paar daagies doorbijte. Daar snap ik niks fan, want ik bijt nooit meer sinds ik hier woon.
Gelukkig was het na een dag of 2 rustuger en deeje ze niet meer iedere keer achter elkaar boore. Ik geloof zellufs dat het nu helemaal klaar is.
Belle brokjes
We hadden nog wat. Frouwtje zeg, Belle je ben ongemerrukt te dik geworden, we moeten er nu eg seeriejeus wat aan gaan doen. Toen ik hier pas kwam was ik feel wilder, ik rende
wild en speelde wild, ik was gewoon enthouwsiejast. Niet dat ik dat nu niet meer ben hoor, maar ik ben gewend in huis en aan mijn frouw, en is alles rustigur geworden en hep ik mijn plek. Ik speel heus nog wel hoor, maar lig ik ook vaak gewoon lekker op de warrume teddiepleet.
Ik ben niet meer gaan eete hoor want frouwtje geef mij afgepas, maar mischien hep ik gewoon de bouw dat ik wat steviger ben. Dat had ik trouwens al in het dierenhospitaal waar ik toen zat. Dus ik ben gewoon zo, maar nu dan toch iets dikker. Maar zou het ook niet door de winter koome?
Nou het internet dee het weer goed en frouwtje zat te swaajpe. Belle ik geloof dat ik een goed merk kattenbrokkies heb gefonden zodat je wat kan afvallen, en ze dee bestellen. Fan de week kwam er weer zo’n groote doos binne. Dit keer nie fan Zoeplus, nee het was van een ander merk. Kijk eens Belle zei frouwtje, je eige footo staat op de zak kattenbrokkies, wat leuk is dat he ? Je heb nu je eigen merk! En ja hoor ik zag het, dat was ik die op de zak stond, Belle brokkies!
Kan dat nou, dacht ik, ik weet fan niks ? Maar ja die zak ging oope want Belle zei ze, ik hoop wel dat je je eige merk brokkies lus. Ik dook gelijk mijn snuffert in die zak en ja ze roken lekker. En toen kreeg ik de brokkies in mijn voederbak. Nou die waren eggie waar heel lekker en kraake dat ze deeje, ze waren zo op. Ik zei miaaaw en keek naar die zak.
Maar frouwtje zei, foor nu is het genoeg Belle, het zijn afvalbrokkies foor je diejeet en morgen gaan we de maatbeeker gebruiken en beginne we met je treeningsprogamma. Dus die zak lekkere knaakbrokkies ging in de kast en op slot!
Faalentijnskadoo
Ik krijg een faalentijnskadoo heef ze geseg. Het is iets leuks en kan ik er mee speele. Het is ook om ekstra in aksie te koome. Het hoort bij het treeningsprogamma. Speeltjes hep ik genoeg. Ook ouwe speeltjes van Stokkie-Stefan en Oscar, maar ook nieuwe speeltjes. Het rooie lichie, daarfan kom ik fan de bank en de kattentunnel daar sjees ik met een noodgang doorheen, fooral als frouwtje er snekkies ingooi. Een nieuw kadoo is altijd spannend. Komt er weer een groote doos of is het kleiner ? Het is nog geen faalenstijnsdag, maar ze heef het alfast besteld zei ze omdat het soms lang duur. Ik moet dus afwachten, maar dat geef nie want wat komp dat komp.
Tullupe
Zo kijken we uit naar fijne dingen, faalentijnsdag dus met het kadoo, de hiejacinten en de tullupe, de zon, en is frouwtje dese maand jaarug. Dat ga se fieren en is er vast ook iets leuks en lekkers foor mij. Jullie horen het in de folgende blog liefe frientjes.
Zorruge julliedat je het warrum hep binne en lekker ligge doe in de zon als die schijnt, en een frise neus haale doe op het balkon of in de tuin?! En een knuffel op zn tijd en lekker eete?! Meer hebbie niet nodig om tefreede te zijn is mijn meening. En hierbij sluit ik af !
Feel warrume pootjes en een knuf fan,
Belle
Wauw miauw, toffe furriendjes, ik kan het wel van de daken schreeuwen. Alleen kom ik met geen mogelijkheid mijn dak op. Dat loopt schuin af. Voor ik op de nok ben, schuif ik honderdduizend keer naar beneden. Zeker met de gladheid van de laatste tijd. Daarom miauw ik het hier.
Grote Bruine Knoeperd
Zo was op slag wakker, knipte het licht aan en wist gelijk hoe laat het was. Half één, om precies te zijn. Zwijgend pakte ze haar beddengoed, bracht het naar boven in de ijskoude slaapkamer waar een gemene oostenwind door de kieren gierde. Ze kwam terug om de status van mijn GBK te bestuderen en knoopte daarna de gordijnen omhoog. ‘Sorry’, zei ze tegen het beest met zijn grote bruine kraalogen, waarom dat snap ik niet zo goed. Voor ze de deur dicht deed, liet ze me weten dat ik het zelf maar moest opknappen. Daar zat ik dan, samen met mijn vangst. En had de tijd van mijn leven. Zo rond de klok van vijf was het gevecht beslecht.
De meeste nieuwe dingen doe ik binnen in mijn huis, omdat ik daar meestal ben, mijn tuin is nog steeds te kaud om er lang te zijn, daarom ferzin ik van alles in mijn huis om toch afontuuren mee te maken, want anders find ik het een beetje saai worden, zo zonder mijn tuin.
dat?
Nou, ik heb me vorige week heel wat op de hals gehaald door mijn spontane idee voor het zelf kweken van met kaas gevulde Weilandmuizen te delen in m’n vorige blog… O, er was best wel wat belangstelling van mijn vrienden voor hoor, maar praktisch gezien leek m’n plan toch wel wat meer poten in de aarde te hebben dan ik bij stilgestaan had.
mauwde terug dat het nu misschien nog wel een beetje vroeg was om m’n plan uit te voeren, maar dat ik over een paar weken toch wel wilde gaan starten zodra m’n vrienden van Muisbezorgd tijd hadden om te komen helpen. En toen bleef het even stil. Muisstil. Dus ik besloot me tussen hen in op de grote bank te netstelen, iets wat ik nog nooit eerder gedaan had maar eigenlijk best wel katfortabel en warm lag, en wachtte geduldig op wat er nog meer zou gaan komen.
weilandmuizen van kop tot staart zou kunnen vullen met pindakaas, dat ik dan zakgeld zou kunnen besparen op liters pindasaus wanneer de muizen krakend vers van de barbeknoei af zouden komen tijdens ‘t Weilandfeest.
Spelletje